Direktlänk till inlägg 24 oktober 2020

Livet i en kappsäck.

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:46

Tankar , vardagen i och ur en kappsäck.


Jag försöker leva!

Andas och försöka tänka bort värk och negativa tankar.

Hoppet att morgondagen går fort, att hemmet skänker frid och säkerhet.

Resande ensam i livet ,skänker ingen trygghet och glädje.

Jag försöker endast att vara , fungera, det är ett mål.

Med en vägg, som kommer närmare, utan att vika undan.

Kan inte komma undan, kursen är inlagd på autopilot.

Livet av vedermödor och oförstående människor , skuggor i fjärran om man så vill , drar en ner i mörkret med Mammon som bisittare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:58

Gråa blöta höstdagar  Vita snöiga nätter kommer Som gammal själ jag numer är , färdas från stad till stad . Hjärtat vill hem, till trygghet. Kroppen vill vila, i behov den är. Själen mår dåligt, samvetet åsidosätts! Snart får jag vila , s...

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:52

Köra bil, kan med tiden föra med sig att det blir knasiga egenheter!   Kommer på mig själv att sitta i bilen och prata högt, något enstaka ord. Nån lösryckt mening som kommer fram på tungan. Skakar på huvudet, tänker tyst för mig själv, vad h...

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:52

Köra bil, kan med tiden föra med sig att det blir knasiga egenheter!   Kommer på mig själv att sitta i bilen och prata högt, något enstaka ord. Nån lösryckt mening som kommer fram på tungan. Skakar på huvudet, tänker tyst för mig själv, vad h...

Av Thomas - 12 juni 2020 21:07

Att jobba med människor, som har lite och egentligen ingen empati för andra kan få den mest lugna människa att tappa konceptet! I dag var en sådan dag, jag försöker egentligen inte bry mig om vad andra säger och tycker om mitt arbete! Men min til...

Av Thomas - 5 juni 2020 23:17

Med tidigare inlaga i åminnelse.   En del funderar väl nu att, Thomas har blivit ännu mer tokig!?   Men alltså historien har ett ursprung . I detta fallet med den ignoranta och inkrökta sättet många tänker och resonerar på idag, om raser oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards