Direktlänk till inlägg 24 oktober 2020

Rubrik saknas

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:58

Gråa blöta höstdagar 

Vita snöiga nätter kommer

Som gammal själ jag numer är , färdas från stad till stad .

Hjärtat vill hem, till trygghet.

Kroppen vill vila, i behov den är.

Själen mår dåligt, samvetet åsidosätts!

Snart får jag vila , samvetet fri för all framtid.

 
 
Amisa

Amisa

25 oktober 2020 01:21

Varför åsidosätts samvetet? Om du har ont i själen kan du väl följa ditt samvete istället för att köra över det?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Thomas

25 oktober 2020 13:51

Hej,
Samvetet blir åsidosatt, när jag har en arbetsgivare som inte har ett samvete och empati att se när hans anställda inte mår dåligt av arbetsbördan.
Samtidigt också när man tvingas leva åtskild på grund av, rådande omständigheter i samhället.
Tär på samvete att inte kunna vara tillsammans och hjälpa den man har ett liv tillsammans med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:52

Köra bil, kan med tiden föra med sig att det blir knasiga egenheter!   Kommer på mig själv att sitta i bilen och prata högt, något enstaka ord. Nån lösryckt mening som kommer fram på tungan. Skakar på huvudet, tänker tyst för mig själv, vad h...

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:52

Köra bil, kan med tiden föra med sig att det blir knasiga egenheter!   Kommer på mig själv att sitta i bilen och prata högt, något enstaka ord. Nån lösryckt mening som kommer fram på tungan. Skakar på huvudet, tänker tyst för mig själv, vad h...

Av Thomas - 24 oktober 2020 21:46

Tankar , vardagen i och ur en kappsäck.   Jag försöker leva! Andas och försöka tänka bort värk och negativa tankar. Hoppet att morgondagen går fort, att hemmet skänker frid och säkerhet. Resande ensam i livet ,skänker ingen trygghet och glä...

Av Thomas - 12 juni 2020 21:07

Att jobba med människor, som har lite och egentligen ingen empati för andra kan få den mest lugna människa att tappa konceptet! I dag var en sådan dag, jag försöker egentligen inte bry mig om vad andra säger och tycker om mitt arbete! Men min til...

Av Thomas - 5 juni 2020 23:17

Med tidigare inlaga i åminnelse.   En del funderar väl nu att, Thomas har blivit ännu mer tokig!?   Men alltså historien har ett ursprung . I detta fallet med den ignoranta och inkrökta sättet många tänker och resonerar på idag, om raser oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards